duminică, iunie 30

Doamne apără și păzește

   Pentru început, ideile ce urmează să le expun, îmi aparțin, cred în ele cu tărie și nu susțin că reprezintă adevărul suprem. Pot foarte bine să mă înșel, adică tu, dacă cumva citești cu încredere mai departe, nu trebuie să mă crezi și să te iei după mine. Eu nu încerc să influențez pe nimeni…
   …băi dar când am intrat în sfânta biserică și l-am auzit pe dascălul ăla cum a început el să povestească că este indicat să se facă acea pomenire pentru cei „adormiți” la 3, 7(ori 9, nu-mi amintesc exact) și apoi la 40 de zile pentru că, citez: „la 3 zile după „adormire” se descompune corpul, la 7 – sau 9 zile – fața și abia după 40 de zile se descompune și inima, precum și fătul, nou nouț… după 3 zile i se formează inima, după 7 sau 9 zile i se formează fața și cam la 40 de zile este format complet, cu membre, cap și corp” am încheiat citatul. Eram cât se poate de uluit… Abia mă puteam abține să nu-i atrag atenția… dar am răbdat. După cum am spus, eu nu vreau să influențez pe nimeni. Fiecare e liber să creadă fix ceea ce alege el să creadă.
   Și ies afară… și încep să mă învârt pe lângă sfânta biserică… am început să admir picturile cu care era decorată… foarte interesante. Până în momentul în care am ajuns la o scenă, care descria tipurile de oameni care după „adormire” se vor duce direct în Iad. O mulțime de clase, printre care erau trecuți și ateii.
   Bun, pentru ce se duc ateii în Iad? Pentru că nu cred? Pe bune? Adică cum vine asta? Eu, Dumnezeul atotputernic, care am creat eu tot ce vezi și ce nu vezi tu cu ochiul, mă plimb eu așa pe stradă, înfășurat într-un cearșaf și te întreb pe tine, băi muritorule: „crezi?, nu!” aaa… nu crezi? Zdrang un par în cap! Cum adică nu crezi?
   Adică Dumnezeu, cel care ne iubește pe fiecare în parte, cel care ne-a creat pe toți după chipul și asemănarea lui (la câte rase sunt, e destul de discutabilă afirmația asta), mă pedepsește pe mine pentru că nu cred? Păi și ce? Dacă brusc încep să cred, are să mă ocrotească? Pe bune?

   Și cum vine chestia cu „femeile pe ciclu nu au voie în sfânta biserică”?? Adică cum? Dumnezeu cel bun ne-a făcut pe toți la fel, dar s-a gândit el că mai bine o face și pe Eva ca să aibă Adam cum să se înmulțească? Adică sfânta biserică ne spune nouă ca femeia e bună doar ca mijloc de perpetuare a speciei? Pe bune?

1 comentarii:

Cornelia spunea...

Psihologul elvetian Carl Jung a avut o revelatie la varsta de 11 ani, crescut fiind intr-o familie religioasa cu un tata preot. S-a gandit asfel: Daca Dumnezeu i-a creat pe Adam si pe Eva si le-a pus curiozitatea si indoiala in sistem - pe care putea sa nu le puna caci el era Dumnezeu Creatorul, inseamna ca Dumnezeu a vrut ca Adam si Eva sa cerceteze si sa manance mere din pomul cunoasterii. In momentul ala, a lasat sa vina peste el "un gand pacatos" care ii tot dadea tarcoale, si-a imaginat cum se despica norii si peste Sfanta Biserica cade un mare rahat din cer care prabuseste tavanul.
Dumnezeul religiei crestine, este un Dumnezeu care conduce prin pedeapsa si reguli, prin suferinta si vinovatie, ori eu m-am indoit toata viata ca "Ceva" ce poate crea un sistem atat de perfect cum e Universul calauzeste prin frica.
Frica pe de alta parte este adanc infipta in subconstientul nostru si are legatura in mod direct cu instinctul de supravietuire. Nu de mult se credea ca zeii trimit fulgere, cutremure si alte molime peste oameni ca sa-i pedepseasca...
Bibliile, despre orice religie vorbim, sunt scrise tot de oameni deci nici ele nu detin adevarul suprem. Adevarul Suprem este pentru fiecare de cercetat si de aflat, nu se citeste in carti si nici nu se aude de la ceilalti, se experimenteaza.
Iar sintagma "dupa chipul si asemanarea noastra" - cred ca are legatura cu nivelul de constiinta pe care il poate atinge fiecare om in parte - esenta Divina, supraOm-ul care exista ca potential nemanifestat in fiecare dintre noi.
Isus si Budha au fost oameni si au vrut sa-i invete pe oameni ca si noi putem fi ca ei, i-am pus pe piedestal in schimb si am zis "imposibil de atins".
Din punctul meu de vedere, daca Biserica nu-si schimba teoriile, si nu se upgradeaza la nivelul oamenilor din prezent, nu mai rezista 100 de ani.
Pune la indoiala ce spun eu aici, caci nici eu nu detin adevarul suprem dar e placut sa filozofam la o cafea de dimineata :))

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori