miercuri, noiembrie 7

La final...


   Știi vorba aia care spune: „cine nu are bătrâni, să-și cumpere”? Este cât se poate de adevărata!
   Ea mi-a fost… a treia bunică
   Avea un mic apartament, cochet, la etajul 1 al blocului. Într-o seara, puțin după miezul nopții, a auzit zgomote ciudate prin casă. A sărit din pat și a aprins luminile. Atunci i-a surprins… doi indivizi ce-i intraseră în casă pe geamul de la bucătărie. A amuțit pentru câteva momente, dar și-a păstrat calmul și a avut prezenţa de spirit de a vorbi cu ei:
-Ce-i cu voi aici? Ce faceți voi aici??
-Mamaie, am intrat ca să-ţi furăm banii! au răspuns imediat cei doi hoți
-Păi bine… dar…
-Mamaie, nu avem treaba cu tine, nu te legăm, nu te agresam în nici un fel, dar stai liniștită ca să-ţi luam banii și apoi plecăm!
-A, bani vreți? Păi poftim… luați-i! Sunt aici în geanta mea!
   Imediat a luat geanta de la locul ei, a scos portofelul unde ținea toată pensia și le-a întins hoților banii. Cei doi i-au înșfăcat fără să clipească, după care au continuat:
-Bine mamaie, dar bijuterii… aur… diamante… le vrem și pe alea!
-Măi băieți, eu nu am bijuterii, nu mi-au plăcut niciodată și n-am investit niciodată în ele. Singurele bijuterii pe care le am sunt cerceii și verigheta. Atât!
-Mamaie, nu te credem pe cuvânt, trebuie să cotrobăim prin casă, dar verigheta și cerceii nu ţi-i luăm!
Moment în care:
-A da? Bine, poftim, umblați, cotrobăiți pe unde vreți, în timpul asta eu merg la bucătărie să fac niște cafea! Vreți și voi o cană de cafea? Sau o bere?
-Da, vrem! O bere și o cafea pentru amândoi!
   Și în timp ce unul dintre derbedei o păzea, celalalt cotrobăia prin casă. Cel mai important lucru este că nu și-a pierdut prezenţa de spirit, a rămas mereu calmă și a continuat să discute cu ei! I-a pus să-și spună fiecare problemele ce le are pe acasă, ce anume i-a determinat să se apuce de furat… le-a dat și sfaturi chiar.
   După ce a fost gata cafeaua s-au așezat toți trei la masă, într-o parte a mesei erau cafelele și berea și în cealaltă parte cele câteva lucruri ce păreau mai valoroase și le găsiseră cei doi prin casa. Și au început să negocieze pentru ele! În sensul „asta e amintire de familie și nu e din aur, vă rog să nu mi-o luați!”, sau „aia nu valorează nimic pentru mine și nici în realitate, dar dacă va place puteți să o luați”. Și așa, încetul cu încetul s-au înțeles care cu ce să rămână.
   După ce au terminat de negociat, și-au terminat cafeaua și berile, s-au ridicat de la masă, și-au luat la revedere:
-La revedere mamaie și te rugam să nu suni încă la Poliţie, lasă-ne să ieșim din bloc măcar!
-Da mai băieți, stați liniștiți, nu va faceți probleme!
-Și nu uita mamaie, închide bine ușa, da?
-Da, da… o închid bine, căci hotul îmi intră pe geam!
   Imediat după a sunat la Poliţie și în mai puțin de două ore cei doi au fost arestați! Asta înseamnă să ai prezenţă de spirit, să-ţi păstrezi calmul și să nu te hazardezi! De asta e bine să ai pe lângă tine bătrâni… iar dacă n-ai… ar trebui să-ţi cumperi!
   După cum am spus, ea mi-a fost a treia bunica… din păcate… ea a fost Nani…

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori