joi, august 23

Cum să te faci de râs – ghid practic


   Sigur, nu se poate aplica pentru chiar orice caz… dar, să presupunem că un articol științific semnat de tine a fost acceptat spre publicare într-o revistă internațională… să zicem… la întâmplare… Tribology International, da? Editorii or să-ţi impună niște standarde cu privire la imaginile din articol, va fi nevoie de o rezoluție foarte bună a imaginilor.
   Ceea ce trebuie să faci este să trimiți un prim set de imagini ce arată mai mult a scheme, scheme ale imaginilor finale. Bine… tu ai să te cerți cu colegii tăi francezi asupra imaginilor, dar doleanțele tale o să servească drept dureri de cot și spate pentru francezi: „dragi colegi, imaginile nu-s tocmai bune, nu credeți că ar trebui refăcute? R: nu neapărat!” Un răspuns… excelent… bravo [aplauze]!!
   Răspunsul editorilor n-o să întârzie să apară: „Dragă domnule, imaginile pe care le-ați trimis nu se încadrează în standardele noastre, vă rugăm să ne trimiteți altele”. Ei… ăla-i momentul în care te apuci și le editezi:
   Cum nu-s vreun expert în editare foto, photoshop sau alte chestii, am făcut și eu ce am știut mai bine: click dreapta pe poză, deschide cu: Microsoft Office Picture Manager. Iar acolo am modificat pur și simplu rezoluția imaginii. Inițial era 1024 cu 758 pixeli. Am dublat-o. Am făcut imaginile pachet și le-am trimis din nou editorului.
   Răspunsul primit a fost clar: „Dragă domnule, am primit imaginile dumneavoastră, dar să știți că modificând dimensiunea imaginii nu-i măriți rezoluția!” Bine, nu mi-a zis chiar așa, dar a fost ceva de genul. Deja eram în lipsa de opțiuni… Cum îmi epuizasem varianta „50-50” și „întreabă publicul” n-am mai avut altă alternativă decât să sun un prieten. Am apelat la Roger, un real expert în photoshop. Îi trimit imaginile și-i cer să mi le facă nu la 300 dpi cât cereau editorii, ci la 500 dpi, ca să se sature ăia de dpi. Primesc imaginile înapoi, le fac pachet și le trimit iar.
   După câteva ore: „Dragă domnule, mă bucur să constat că și în România trăiesc oameni cu retard mintal, totuși nu-mi explic cum au reușit să facă aceeași greșeală din nou, după ce le-am și trimis explicații! Asta probabil o să te șocheze, dar imaginile nu-s bune, iar aici la noi în redacție deja ne pişăm pe noi de râs când îţi citim mailurile!” Bine, n-au zis chiar așa… dar… pe aproape.
   Lipsit de opțiuni, apelez din nou la Roger… expertul în photoshop. Cream împreună o imagine nouă cu rezoluția de 500 dpi. Ideea era să redesenez totul în photoshop, doar că expertul photoshopist nu prea era expert… și ne-am chinuit vreo 5 minute că să facem un biet dreptunghi! În momentul ăla eram de-a dreptul lipsit de opțiuni.
   Salvarea mi-a fost oferită tot de Roger… care l-a întrebat pe cel mai bun prieten al omului – după câine – gugal, despre rezoluția cu care PowerPoint-ul exportă imagini. Răspunsul? PowerPoint-ul exportă la 96 dpi! La dracu, eu am nevoie de 300 dpi… daaaar această rezoluție poate fi modificată! Ieeei! Un ghid este disponibil aici.
   Mi-am modificat regiştrii, am refăcut imaginile, le-am exportat și le-am trimis din nou editorilor. Am primit răspunsul cam după 30 de minute: „Dragă domnule, calitatea imaginilor este extraordinară, e așa de buna încât… hai să lăsam glumele la o parte, imaginile tale sunt în parametrii impuși, o să ţi le publicam!” Bine… n-au zis chiar așa…

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori