luni, iunie 25

Orange


   Sunt client Orange de… 10 sau 11 ani, nu mai știu exact, de fapt am abonamentul încă de când se numeau „dialog” nu Orange. Inițial am avut un abonament foarte păgubos, dar acum vreo 5 ani l-am schimbat cu unul ce mi se potrivea mult mai bine. La semnarea contractului am primit fel de fel de bonusuri și minute ori opțiuni cadou care adunate și combinate au rezultat într-un abonament mai mult decât perfect pentru mine. Eram mult mai mulțumit de noul abonament, eram cu adevărat fericit, îmi dispăruse o grijă. Atunci m-am simțit cu adevărat client al unei companii mari. Doar că…

Cazul 1
   De la o vreme, marele Oringi a stat și s-a gândit un pic și a concluzionat că nu plătesc suficient de mult. Astfel am început să mă trezesc cu diverse „cadouri” din partea lor, de genul: dau două telefoane în rețea, vorbesc 10-12 minute în total, iar ei îmi facturează vreo 120 de minute de convorbiri. Probabil mergând pe principiul „ia mai dă-ne niște bani că nu mai avem”. Atunci m-am enervat și am mers să-mi clarific problema. Ajuns pe mâinile unei domnite îmbrăcate în portocaliu am fost jignit și tratat cu o indiferenţă maximă. Respectiva domniţă nu numai că m-a acuzat că am vorbit fără să știu, nu numai că m-a acuzat că habar n-am cum și cine mi-a consumat creditul, dar mi-a și recomandat să-mi țin telefonul sub supraveghere! Am trecut peste și i-am cerut să verifice în calculator și să-mi dea un desfășurător… extrem de mirată și complet dezinteresată s-a uitat lung la mine și a zis că așa ceva nu este posibil decât dacă mă prezint din nou la ei peste vreo 17 zile între orele 9 – 11, pentru că… după spusele ei, atunci „se facturează”. Deci totul e controlat prin calculatoare, dar nu-mi pot spune exact unde s-au dus minutele mele decât peste 17 zile între 9 și 11.
   Bine, stimabila domnișorică ar fi putut să-mi vorbească frumos și să-mi spună că din cauza că sistemul este protejat împotriva anumitor fraude de genul: „un angajat primește 50 de lei mita pentru a mai adăuga 500 de minute pentru un anumit abonat”, o operațiune de genul celei solicitate de mine nu este posibila decât după emiterea facturii. Aș fi interes fără să mă mai supăr. Dacă ar mai fi continuat și cu un: în cazul în care constatați că numerele ce apar ca fiind apelate în desfășurător nu sunt cele pe care dumneavoastră le-ați apelat atunci vom face o verificare și în cazul în care se descoperă o greșeală de la noi atunci va vom șterge respectiva datorie și va vom mai oferi 10 minute naționale pentru inconvenientul creat; iar dacă nu este nicio greșeală atunci vă recomandam să sesizați Poliţia.
   Cum ar fi fost? Muuuult muuuult mai bine! Muuuult…

Cazul 2
   Acum câțiva ani mi-am cumpărat un nou telefon de la Olingi prin celebrul program de fidelitate al lor. Era primul meu telefon „smart”… eu eram foarte încântat de el, motiv pentru care m-am dus imediat acasă și am început să-mi descarc de pe net diverse teme, imagini ori sunete că să mi-l personalizez. Surpriza însă… foarte puține erau acceptate de noul meu telefon smart. M-am întors în magazin ca să cer explicații… l-am găsit acolo exact pe tipul ce mi-l vânduse și l-am luat la întrebări.
   Explicația oferita a fost… halucinantă: „Păi nu se potrivesc pentru că sunt piratate, nu mai trage și tu prostii piratate, cumpăra-ţi unele originale că acum ai un telefon performant!”
   Sfinte căcat omule… e vorba despre niște teme, ca să arate meniul mai frumos… în morți… ești nebun la mințile și creierii capului?! Bine… putea să spună: „știți, ele nu se potrivesc pentru că cel mai probabil producătorii acestor teme nu au nici un acord scris cu producătorul telefonului și din aceasta cauza este posibil că telefonul dumneavoastră să nu recunoască respectivele teme”.
   Cum ar fi fost? Muuuult muuuult mai bine! Muuuult…

Cazul 3
   Eu am început să-mi plătesc factura online încă de când au introdus ei acest sistem. Mi-e mult mai ușor așa. Pentru că i-am scutit pe cei de la Oringi să-mi trimită lunar acasă factura, adică le-am permis să economisească lunar bani, ei mi-au oferit 10 minute naționale… valabile DOAR pentru luna în curs… neraportabile.
   Știam că e posibil să dureze mai mult, să nu se actualizeze imediat… știam de toate chestiile astea, din acest motiv o plăteam mereu cu ceva timp înainte. Cum-necum, deși lunar primeam un sms în care îmi erau trecute datele necesare plații pe net și valoarea facturată, mi-a rămas un rest de vreo 64 de bani. Dracu știe de când, probabil de ultima oară când am plătit la casierie, adică acum vreo 3-4 ani. Și de atunci, tot port după mine un rest de 64 de bani.
   Ajuns din nou pe mâinile nepricepute ale unui domn, mi-am expus problema: am plătit factura, dar încă apare că fiind neachitată, ba mai mult, acum văd că e mai mare decât observasem eu în momentul facturării, deși n-am depășit termenul de plată, de ce? Cum a rezolvat el problema? A scotocit în ultima factură, a printat-o, mi-a pus-o în faţă și a început să-mi explice, că eu ultima oara am plătit XYZ,00 lei, când de fapt factura era în valoare de XYZ,64 de lei și de aici confuzia… deci practic este vina mea, că nu am plătit suficient de mult, da? Zic… bine… dar în fiecare lună primesc sms-ul și suma înscrisă acolo, de ce nu o actualizați pe aia, să-mi aduceți la cunoștință că mai am și un rest de plată din urma? Răspuns? Pai… dacă ați fi citit cu atenție sms-ul și dacă ați fi verificat cu atenție factura emisă online, ați fi sesizat că aceea este suma facturată pentru luna în curs, neluându-se în calcul și eventualele restante!!! Adică eu sunt prost și ei foarte deștepți și străluciți.
   Saaaau… putea să spună: „mă scuzați două secunde, am să iau legătura cu şeful meu ca să va propun o soluționare a problemei dumneavoastră”. Lua legătura cu „supervaizărul” lui, care are mai multa putere și-i propunea ăluia să-mi şteargă datoria de… 64 de bani… 64 de bani frate!!!… 64 de bani!!! Și-mi oferea această mică grațiere ca semn de recunoștință și pentru ca eu să uit micile inconveniente create. În fond dacă 3 ani am tras după mine restanţa aia de 64 de bani fără că nimeni să se sesizeze și să mă someze să-i plătesc, înseamnă că Olingi se poate lipsi de ei, nu?
   Daaar nu… putea să spună că e o suma foarte mică, motiv pentru care sistemul nu ia nicio măsură punitiva împotriva mea, plus, sistemele lor îmi facturează întâi luna și abia la reverificare adăuga la factură și eventualele restante, iar cum eu plăteam mereu imediat după facturare, sistemul nu mai reverifica și astfel trăgeam restanţa după mine… daar nu… a trebuit să mă jignească din nou și mi-a recomandat să fiu mai atent când citesc factura de la ei… și… luna viitoare, să plătesc mai mult cu 64 de bani!!!
   De ce? Simplu, pentru că aici la Olingi… efectiv ne doare-n mula de tine, clientule

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori