sâmbătă, mai 5

Un exemplu


   I-am tot înjurat eu dintr-o parte până în cealaltă… dar francezul de rând a dat un exemplu… un exemplu pe care tot românul ar trebui să-l urmeze.
   Mâine, francezii își vor alege un nou președinte. Eu mă uitam la un reportaj la televizor iar acolo am văzut cum gândește un francez de rând. El a spus clar: „domnule, niciunul dintre cei doi candidați rămași în cursa electorală nu mă reprezintă, nu sunt de acord cu ideile lor, deci în acest caz cea mai bună variantă este un vot nul, astfel că duminică voi merge la vot și voi avea grijă să ştampilez tot buletinul!”
   Foarte corect… niciunul nu-l reprezintă, nu-l simpatizează pe niciunul dintre cei doi candidați, dar totuși merge la vot… își face datoria! Câți dintre noi ar fi capabili să facă același lucru?

4 comentarii:

Ovidiu spunea...

Nu știu cum este la francezi legea electorală dar la noi nu contează numărul de voturi valabil exprimare, ci candidatul cu cele mai multe voturi.
Mi-am pus și eu această problemă acum câțiva ani, nu cred că este o soluție votul nul(am scris anterior de ce). Când ai de ales dintre două rele, după mine, îl alegi pe cel care îl consideri mai mic :D

armin spunea...

nu cred... daca foarte multi isi anuleaza voturile atunci prin asta trag un semnal pentru candidati, sa stie ca daca ar fi fost posibil, ar fi votat cu altcineva, iar in felul asta acel candidat ar putea sa se gandeasca de doua ori inainte sa puna borduri pe banii statului... spre exemplu... bineinteles... ar putea...

Ovidiu spunea...

cam idealistă ideea ta, în românia nu se aplică, aici pe candidati nu îi interesează decât să fie aleși, nu contează ce și cum :(

armin spunea...

momentan asa e... dar asta o sa se schimbe... foarte curand...

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori