joi, mai 3

Siguranță activă de la Peugeot


   Cei de la Peugeot au decis că e momentul să-și vândă mașinile într-un mod cât mai eficient posibil. Astfel că au strâns corporatiștii într-o încăpere ceva mai mare decât un dormitor, ce conține o masă lungă și multe scaune, o sală ce în limbajul corporatist se cheamă „miting rum”, iar acolo le-au trasat o nouă sarcină: o campanie publicitară extrem de agresivă, iar prin asta înțeleg un bombardament cu mailuri. Printre adresele atacate s-a aflat și a mea.
   Deschid mesajul… 107, 68 cp cu tot cu led-uri… Un cocalar adevărat trebuie să aibă led-uri pe mașină, altfel nici nu se poate. Dar oricum eu mă plâng degeaba pentru că în scurt timp sistemele ce mențin un set de faruri aprinse atunci când motorul este pornit or să devina obligatorii, deci celebrele DRL or să între în dotarea de serie a oricărui autovehicul în scurt timp. Eu cred că e un lucru bun, atât timp cât nu-ţi lipești tu cu scotch două led-uri sub faruri.
   Merg mai departe… 206+, 60 cp... Citesc un pic dotările mașinii: airbag, servodirecție… bla-bla-bla-bla… asistenţă la parcarea de urgenţă, geamuri el… stai… ce? Înapoi un pic… asistenţă la parcarea de urgenţă! Deci Peugeot își echipează vehiculele cu cel mai nou sistem de siguranță existent pe piață, anume asistenţă la parcarea de urgenţă!

   Adică, dacă cumva mergi tu liniștit pe stradă și deodată observi o şaormerie, bagi piciorul în frână și imediat ce mașina s-a oprit te dai jos și fugi să „bagi una cu de toate”, iar în momentul ăla, acest sistem revoluționar va trage pentru tine frâna de parcare și va pune în funcțiune semnalizarea de avarie. Eu cred că asta face, altceva nu-mi pot imagina ce… în ce alte ocazii ai avea nevoie de o „parcare în regim de urgenţă”??
   Sau poate… poate… zic și eu acum… poate… corporatiștii ce au creat acest bombardament electronic s-or fi încurcat în detalii și au încurcat frânarea de urgenţă cu parcarea de urgenţă. După cum bine știm, există un sistem de siguranță denumit AFU: asistenţă la frânarea de urgenţă, care este o componentă a noii generații a ESP-ului. Atunci când conducătorul auto nu exercită o presiune suficientă asupra pedalei de frână în cazul unei opriri de urgenţă, cu ajutorul unor senzori, acest AFU recunoaște încercarea unei frânări de urgenţă și mărește corespunzător presiunea aplicată asupra frânelor.
   Sau poate începem să vedem Peugeot-uri oprite aiurea pe avarii în faţa şaormeriilor… iar atunci o să știm că Peugeot chiar n-a glumit cu acel APU!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori