luni, mai 14

Lăudați și cântați…


   În primul și în primul rând: ejobs.ro sunt niște ţepari și niște profitori cum nu există în lumea întreagă. În al doilea rând: ejobs.ro = ţeapă! Și nu în ultimul rând: aveți grijă, cu ejobs.ro luați ţeapă!
   Cum sunt eu proaspăt în câmpul muncii, după o experiență aproape traumatizantă în Franța, am început să-mi caut un loc de muncă. Mai pe net, mai prin relațiile ce mi le-am făcut în anii franțuzești… încet-încet, ca să ajung sigur. Invertindu-mă pe internet am văzut că se tot organizau fel de fel de târguri unde mergeai, te învârteai, lăsai un CV și… poate-poate. Am mers și eu la câteva astfel de târguri, deși știam deja că n-o să găsesc ceea ce mă interesează pe mine. Nu prea face nimeni nimic pe domeniul pe care sunt eu specializat, iar cei care chiar fac așa ceva nu recrutează pe internet. Dar mi-am zis… haide totuși să merg. Am printat 5 CV-uri în română… încă 5 în engleză și m-am dus. Rezultate: „Sales assistant”, „Sales engineer” sau „Agent de vânzări”. Nu, mulțumesc… n-am învățat 22 de ani ca să mă fută la cap un neghiob pentru că nu i-am îndeplinit „targhetul”. Mă piş pe targhetul lui.
   Mai trece vremea și vine și târgul organizat de ţeparii de la ejobs.ro. Cei mai mari ţepari din lumea întreagă. Scanasem site-ul lor cu mult timp înainte, m-am uitat atent și pe la companiile participante… nimic interesant, dar absolut nimic. Dar iar mi-am zis, hai totuși să merg, doar cine nu încearcă nu câștigă, nu?
   Iau cele 10 CV-uri ce-mi rămăseseră de data trecută, mă urc în tramvai – deși abia ce se izbiseră alea în pasaj – și mă îndrept spre Romexpo.

   Imediat ce am trecut de turnicheţii de la intrare am zărit câțiva dintre oficialii companiilor prezente. Toți aveau ecusoane în stil corporatist atârnate de gât… imediat m-am gândit că va trebui să plătesc bilet la intrare. Altfel pentru ce ar avea ei ecusoane? Ca să se recunoască unii pe ceilalți? La ce ar folosi?
   Am parcurs agale drumul de la turnicheţi până la intrarea în pavilion. Când am intrat m-am convins… ţeparii de la ejobs.ro chiar percepeau o taxă pentru intrare. Am executat milităreşte manevra de „stânga-mprejur” și m-am întors acasă.
   Prin anunțurile lor nu scria pe nicăieri că se percepe o taxă la intrare. Chiar și așa, ei au gândit bine… un adevărat „corporatist-wannabe” n-ar rata ocazia de a-și căuta un loc de muncă ceva mai bun pentru 10 lei.
   Dacă eram corporatist, acum aveam cu 10 lei mai puțin în buzunar…

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori