joi, noiembrie 3

Credit doar cu cardul bancar


                După ce campania „Credit doar cu buletinul” a băgat mulți români în banca de date a datornicilor transformându-i în sclavi ai băncilor, francezii au importat modelul și l-au adaptat un pic sperând să se îmbogățească de pe urma fraierilor.
                Pe aici cam toate magazinele au cate un „card de fidelitate” pe care oricine și-l poate face declarându-și numele, adresa și opțional un număr de telefon sau o adresa de mail ca să poți primi mult muuuult spam. Beneficiile unui astfel de card? Minime, mai primeam din când în când câte un cec cu 10% reducere la articolele cumpărate până în data de…, dincolo îmi dădea puncte de fiecare dată când cumpăram ceva și când strângeam un anumit număr îmi reducea totalul la casă cu 5 euro pe loc ori mai primeam prin posta cate un cec de cumpărături în valoare de 5 sau 10 euro. Nu e foarte mult, dar dacă te gândești că tu nu ţi-ai declarat decât numele și adresa…
                Ei, și eram eu prin magazine azi… căutam de zor un cadou… bani prea mulți nu aveam, nici idei… când am găsit ceva potrivit… foarte practic, de calitate (sper) și nepresărat cu praf invizibil de diamante. În timp ce madama mi-l împacheta… :
-Aveţi cardul nostru de fidelitate?
-Nu! Îmi pare rău, nu am așa ceva! am răspuns eu, fiind foarte sigur că nu-mi mai trebuie încă o bucată de plastic în buzunar
-Dar știți că puteți beneficia de o reducere de 15% din prețul produsului dacă va faceți unul?
Chi-Ching! A fost sunetul din mintea mea după care pupilele mi s-au transformat în -:
-Și primesc reducerea asta chiar dacă mi-l fac acum? Sau doar de data viitoare când cumpăr?
-Bineînţeles, va faceți cardul și beneficiați de reducere, trebuie să aveți la dumneavoastră un document de identitate și unul de identitate bancară!
Alerta de ţeapă s-a declanșat imediat în capul meu, doar că alertă de -15% a fost mai puternică:
-Ok, îmi fac cardul, unde completez formularul? Am acceptat eu…
-Păi mergeți la etajul 3 la biroul „Financiar”!
Dublă alertă de ţeapă! De ce să urc la financiar pentru un card de fidelitate?!? De fapt cui mula mea îi pasă?!? -15% frate, ești nebun?!? -15%!!!! Hai la financiar…
                Urc la Financiar… când ajung acolo sunt izbit de aerul unui birou de „Credit doar cu buletinul” ce se găsește cam prin toate magazinele de la noi ce vând și altceva în afară de pâine. Iau loc pe scaun în sala de așteptare… zona frumos aranjată, scaune confortabile ca să stai relaxat, câteva ziare și reviste, un automat pentru apă… totul era aranjat urmând conceptul: „ia stai tu relaxat și așteaptă un pic ca să semnezi contractul fără să-l citești”. Și ajung și la biroul „De credit” unde mi se cere cardul bancar. Stai… Ce? De ce mula mea îţi trebuie cardul meu bancar? După care primesc explicațiile sub forma de poezie învățată pe de rost și spusa forțat și fără intonație precum un copil de grădiniță: Pentru că acest card vă permite să va plătiți cumpărăturile în rate fixe + alte bla-bla-uri la care n-am fost atent sau n-am putut înțelege, că vorbea într-o francezo-arabă cruntă. Deci stai… încă o dată… de ce-ti trebuie cardul meu? De fiecare dată când o întrebam asta îmi recita poezia… întorc capul prin birou… mă uit pe panouri pe pliante, nu era scris nimic pe nicăieri. Dar eu eram determinat să aflu adevărul, așa că am început să-mi caut cardul în buzunare, moment în care tipa a scos contractul… Mi-a pus câteva întrebări legate de banca, i-am răspuns utilizând câteva minciunele, după care i-am cerut contractul. Îl deschid… erau vreo 7 pagini, amestecate, scris mic, încâlcit, încurcat… și într-un final găsesc un paragraf denumit sugestiv „Taxe și Dobânzi”.
-Hahahahaha, adică eu cumpăr o chestie de 40 și voi mă momiți cu -15% și plata în rate ca să-mi luați dobânda? Sunteți jalnici! Nu semnez nimic cu voi!

                Card de fidelitate legat direct la cardul bancar! Cu tot cu dobânzi! Contract ce-l semnezi direct cu magazinul! Plus dobânzi! Dați-vă dracului de fomiști!

2 comentarii:

Sanda spunea...

Cum ziceai ca se numeste banca cu pricina? :) Bine, chiar foarte bine punctat.

armin spunea...

dar nu are legătură cu banca, ei voiau să-mi facă un card legat direct la contul meu din bancă... orice bancă... și prin contractul ce-l semnam le-aș fi dat lor dreptul să-mi ia bani de acolo

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori