miercuri, august 17

O vorbă înțeleaptă – cu demonstrație

                Un domn profesor, care mi-a predat un an de zile Matematici Avansate, a spus în faţa amfiteatrului plin cu studenți:

„Eu nu vă pun să învățați asta că voi să puteți calcula un gradient în stația de tramvai, ci ca să învățați să lucrați cu noțiuni abstracte și astfel vă veți diferenția de restul lumii”

                Bineînțeles că m-am uitat ciudat la el și voiam să ridic întrebarea oarecum fireasca: „atunci de ce nu primim toți 5 din oficiu să ne știm trecuți nu cu restanţă?” dar în momentul ăla doar parțialul trecuse… și pentru parțial nu învață nimeni, după ce am dat examenele din iarna, vara și toamna (mărire de notă, nu restanţă, da?) am început să vad și eu în direcția lui și i-am dat dreptate.

Demonstrația:
                Se ia un primar general, care zice: „ia asfaltați voi șoseaua asta pentru că ea va face legătura între cartierele Militari și Crângași”. După muncitorii pun mână pe lopeți și târnăcoape și trec la treabă. Lucrarea a fost executată foarte bine, nu am nimic de reproșat nimănui, covor asfaltic bun, doua benzi pe sens, linie dreapta ce te roagă să apeși pedala și două locuri perfecte pentru amplasarea aparatului radar, dar asta face parte din deliciile vieții. Până când vine un absolvent de Școală Generală, de profesie șofer, angajat de eMAG… Deci să-mi bag mula, da? Pe șoseaua Virtuții, unde este amplasat punctul de prezentare al eMAG, sunt fix două benzi pe sens, după intersecția de la Ciurel se mai desprinde fix o singură stradă până în intersecția de la Crângași – șoseaua Ciurel, unde am cunoscut eu prima oară magiile taximetriștilor – atât! Una singură, nu mai multe! Doar că… șofer fiind, este absolut clar pentru toată lumea că ești și retardat, motiv pentru care au venit ei șoferii eMAG de acasă cu ceva vopsea albă, un bomfaier, ceva ciment și uite așa și-au făcut ei strada lor și cu asta basta! Au tăiat stâlpii instalați de Primărie, au desenat o săgeată pe jos inaugurându-și astfel propria lor intrare în parcare.
                Dacă acea lucrare era avizată de Primărie atunci s-ar fi instalat niște semne de circulație în respectiva parcare, cum ar fi un „cedează trecerea”, plus că în scuarul dintre centrul comercial și ștrand a fost amenajata o parcare. Dar nu, aia nu e bună, au venit ei șoferii și au strigat tare: „Noi vrem pământ! Pentru parcare!” Frate, nu-ti încape duba? Mergi în mula mea în parcarea aia cu doua semne pe care să stea scris clar „Rezervat șoferilor incompetenți ai eMAG care nu pot să întoarcă o duba în spațiu strâns” și eu, șofer amator cu mașină mică în posesie, voi remarca semnele și voi parca în altă parte pentru ca domnul șofer semi-analfabet și complet incapabil să poată parca duba fără nici un fel de stres.

                Deci, de ce e bine să te ții de şcoală? Nu ca să-ti asiguri un salariu mai bun ci ca să-ti lărgești câmpul vizual, să-ti lărgești un pic ochelarii de cal… mă rog, pe scurt că să nu fii un incompetent.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori