duminică, august 28

La ce-ţi folosește ?

                Acum vreo doi ani am făcut eu o investiție inteligentă… mi-am luat bicicletă! Am plătit pe ea în aproximativ 200 de euro, incluzând aici niște anti-furturi, o membrană cu silicon pentru şa, un set de aripi pentru roţi, suportul plus un bidon pentru apă, o cheie că să-i mai strâng șuruburile din când în când și ceva echipamente pentru mine, adică un set de mănuși, o cască și în final o șapcă pentru că nu prea îmi plăcea casca. Nu am făcut niciodată calculul exact, dar suma pe care am plătit-o se ridică undeva la 200 de euro, poate un pic peste, dar nu cu mult. De atunci, bicicleta respectivă și-a scos banii înzecit chiar, am făcut economie la transport, m-am plimbat, am reușit chiar să slăbesc!
                O investiție făcută cu cap care și-a arătat roadele, nu? Ei bine, mă tot uitam la bicicletele celorlalți, ce-i întâlneam prin parcuri… doar două biciclete precum a mea am văzut, atât doar! În rest doar biciclete cu suspensii și pe faţă și pe spate, frâne cu disc, cadru din țevi groase și ultra groase, jante duble și tot felul de echipamente de ultimă generație. Mă gândeam că o fi vreo modă nouă… sigur, mi-aș fi dorit și eu o suspensie pentru roata din spate, ca să nu mă cobor din şa cu dureri de cur, poate și pentru roata din faţă, ca să nu mai frânez la orice bordura și denivelare, frânele cu disc cred că sunt un moft, părerea mea. Ei și când am scormonit eu pe net că să vad cam câți bani în plus ar trebui să pun ca să-mi iau o astfel de bicicletă… am înlemnit… mi-a picat faţa… O bicicletă precum cele ce le vad eu mereu prin parcuri costă minimum 1500 RON și preţurile urcă până la 3000 RON!!!
                Alea sunt biciclete profesioniste, cu una din aia te urci pe munte, mergi cu ea la concursuri… e ca și cum ai merge la piață într-o mașină F1, la ce-ti folosește? E și incomodă, n-ai nici unde să-ti pui plasele cu zarzavaturi. Sigur, unele exemplare aveau urme de noroi pe ele, se mai vedea o zgârietură din loc în loc, semn că proprietarul chiar a urcat pe munte cu ea… doar la unele, restul erau călărite de corporatiști burtoși! CPLM?!? Ăia la ce le folosesc? Probabil la același lucru la care folosesc și telefonul de ultimă generație, mașina „full-option” și iPod-ul Touch… să se laude, să se etaleze în lume.
                Oameni buni… treziți-vă! Nu mai cheltuiți banii aiurea. Bine, ceea ce zic eu aici sunt prostii evidente, n-o să influențez eu pe nimeni, dorința românului de a-și expune bogăția e prea mare ca să fie îndoită de vorbele mele…

4 comentarii:

Ovidiu spunea...

În mare sunt de acord cu tine, doar legat de telefon te pot contrazice, nu poți compara ca utilitate un smartphone cu un telefon de entry-level, să fim serioși!

armin spunea...

Da, sunt lucruri total diferite, ideea e să folosești cu adevărat ceea ce cumperi, nu doar ca să te lauzi, îmi trebuie bicicletă ca să mă plimb? îmi iau una de 500 RON, am nevoie sa fiu mereu în contact cu... plm, știu eu? mail? google, mai știu eu ce alte prostii... îmi cumpăr smartphone... dar în niciun caz nu mi-l iau doar ca să o ard pe facebook și sa-l dispun în toată splendoarea lui pe masă la o terasă... e stupid

Bianca spunea...

Din pacate, incep sa cred ca multi romani sunt caracterizati de prostia asta de a se lauda, de a se da in spectacol...asadar, ce sa le mai cerem...eu sunt pasionata de fotografie, si crede-ma, am vazut N romani (femei, barbati) cu aparate profesionale in mana si nici nu stiau sa dea jos capacul obiectivului...

armin spunea...

... moment in care ti-ai zis: cum de are ala asa ceva si eu nu?!?

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori