sâmbătă, mai 21

Românii din lume

                E foarte probabil să calc muuultă lume pe coadă, dar sunt anumite lucruri care trebuie spuse. 99% or să se supere, dar poate 1% își dau seama şi-şi văd mai departe de treaba lor, fără să-şi mai arate mușchii într-un mod efectiv penibil.
                Primul caz, un cuplu de romani plecați de mult din ţară cu acte proaspăt depuse pentru obținerea cetățeniei franceze. M-am întâlnit cu ei întâmplător prin jurul alegerilor prezidențiale. Ne strânsesem câțiva romani şi sărbătoream ceva, nu mai contează ce. Din vorbă în vorbă ajungem şi la alegeri… prima întrebare, cu cine am votat eu? Nu cred că e relevant… ei insistă… le spun preferințele mele politice după care se aude un oftat lung şi apăsat. De ce? Pentru că ei nu erau de acord cu mine… ei votaseră altfel. Bun… fiecare alege în politica după cum îl taie capul, nu-i treaba mea, dar să te iei de mine că nu am votat cu preferatul tău… e deja absurd. Discuția evoluează şi se ajunge până la un fatidic punct în care eu îi întreb ce i-a determinat să voteze aşa… răspunsul a căzut precum ghilotina franțuzească: „articolele din presa”… m-am stăpânit cu greu, adică tu ai făcut 18 ani şi ai abandonat corabia şi acum vii să votezi pentru mine?!? stai la căldurică şi iei decizii pentru mine bazate pe ce scrie presă?!?
                Cazul doi, alt grup de romani posesori de cetățenie franțuzească… mă abordează pe facebook, încercând să mă facă să ader la grupul lor special format cu scopul de a opri masacrarea câinilor vagabonzi din România. Aici a fost nevoie să mă ridic de la calculator şi să mă duc să mă spăl pe ochi cu apă rece că să nu-i scufund într-un morman de injurii… păi cum paştele tău stai tu şi o freci în scaunul ăla cald de la birou şi vii să-mi spui mie că acei câini vagabonzi nu trebuie omorâți?!? Sigur, tu ieși în fiecare zi din casă la ora 9 şi mergi pe jos până la scaunul de birou… iar pe drum nu te aleargă nici un câine vagabond… dar ia să vii tu să faci o tură prin cartiere, în special noaptea şi dacă se poate şi cu bicicleta… să vedem dacă atunci ai să mai vrei să-i salvezi. Ăia nu mai sunt cățeluși drăgălași, alea sunt animale sălbatice ce vor să-şi protejeze teritoriul, încearcă tu să treci pe acolo, încearcă tu să intri în scara blocului dacă ești aşa șmecheră… şi oricum ai fundul mare, au ăia de unde muşca.
                Deci, aţi abandonat corabia, iar acum citiți clik şi liber/tatea, ziare cu care eu nu m-as șterge nici măcar la cur şi veniți să luați decizii pentru mine?!? voi care stați la căldurică, veniți să decideți pentru mine?!?
RUŞINE !!!

4 comentarii:

rainychocoffee spunea...

Si daca era o auza pt gandacii galbeni? pt taxiuri?:))) cum reactionai?

armin spunea...

moaaa... cred ca faceam cu nervii... ma imbracau intr-o camasa cu maneci lungi...

Sophiestricata spunea...

Din seria "iubiţi şi câinii vagabonzi".. Şi tâmpiţii au drept de vot.

armin spunea...

e nevoie de unu care sa zica: "nu-i asculta doamne ca sunt prosti"...

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori