luni, martie 14

armin cel fără reacție

                Mie mi s-au întâmplat multe lucruri inexplicabile de-a lungul vieții… de la viteza cu care se spălau pereții pe care îi coloram eu când aveam 3 ani până la inexplicabilitatea cu care am reușit să-mi păstrez permisul după ce am trecut pe culoare roșie (nu galbenă) a semaforului şi m-a oprit o brigadă de la rutieră… dar chestia ce urmează să ţi-o povestesc rupe orice tipar, e precum Mindhunters, se joacă cu realul şi pune o nouă definiție pentru ceea ce poate şi ceea ce nu poate fi făcut.
                Eu am mai scris despre condițiile execrabile în care se afla căminul în care am fost forțat să stau anul ăsta, dar… aparent prostia umană este într-adevar nemărginită. După ce toată iarna găseam caloriferul zgribulit de frig în fiecare zi când ajungeam la cămin după o zi plina la laborator – ca să fiu corect se mai întâmpla din când în când să-l găsesc dezmorțit, dar în general nu-mi puteam sprijini picioarele pe el pentru că îmi înghețau – lucrurile s-au schimbat total în urma cu aproximativ 10 zile. Adică caloriferul a început să ardă… la propriu, dacă asta iarna îmi înghețau picioarele pe el, acum, din nou, nu mă pot sprijini pe el pentru că risc să mă ard. Pe cuvânt de onoare… nu am testat-o încă, dar cred că pot să-mi prăjesc un ou dacă pun tigaia pe calorifer. Absurditatea vine din faptul că de pe la jumătatea lui februarie minima a fost mereu pozitivă chiar şi pe timpul nopții, iar de la începutul lui martie temperatura ajunge pe la 18-19°C la amiază, iar pe timpul nopții scade cam cu 15°C, în medie. Pe scurt: atunci când era gheaţă la geamuri, caloriferul era bocnă iar acum, când am renunțat la căciulă şi fular, el frige.
                Am fost să-mi plătesc dreptul de a locui în acea cocină… eu nu m-am abținut niciodată, nu aveam de gând să încep cu aceasta ocazie, aşa că am mers să cer explicații. Le-am reamintit doamnelor că pe timpul iernii nu am avut căldură, le-am reamintit şi de scuza penibilă ce mi-au oferit-o atunci – cică nu am eu căldură pentru că toți ce de sub mine au caloriferele deschise şi presiunea nu e suficient de mare… de parcă trebuia să merg eu să suflu în țeavă ca să crească presiunea - după care am cerut noi explicații. Mi s-a spus că poate acum mulți şi-au închis caloriferul şi în sfârșit e presiune şi pentru ultimul etaj. Asta e o prostie incomensurabilă, pentru că respectivele calorifere sunt atât de vechi încât nici nu au fost prevăzute cu robinet. Eu am continuat să întind coarda demontând toate scuzele penibile ce-mi erau oferite până am fost lăsat fără reacție:
-Trebuie să consumăm rezerva de agent termic ce ne-a fost alocată până la sfârșitul lunii, altfel nu primim alta la anul…
                Eu de obicei dau replica… dura sau nu, dar o dau… de data asta am rămas mască… nu mai aveam ce să spun. Adică ei au făcut economie astă iarnă că să dea drumul la căldura după ce a venit primăvara.
                Pe cuvântul meu, între Franța şi o ţară de lumea a 7-a nu este absolut nici o diferență, în schimb orice francez nu pierde ocazia de a se lăuda în stânga şi-n dreapta că ei sunt cea mai grozavă nație din tot sistemul solar.

6 comentarii:

Ovidiu spunea...

ehe... mi-am dat deja seama de asta, si nici măcar nu a trebuit să stau printre ei :))

armin spunea...

eh... eu am aflat pe pielea mea

diversediversificate spunea...

Credeam ca Romania e tara absurditatilor,dar se pare ca m-am inselat. :D

armin spunea...

pe cuvantul meu ca am ramas socat cand am descoperit cum baga astia mizeria sub pres ca sa arate totul bine... si cu o nesimtire iesita din comun, merg si se mai si lauda ca la ei e fain si bine

Pacatoasa spunea...

:)) Maxim. Foarte tare faza. Pacat ca e reala.

armin spunea...

da... păcat că-i reală...

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori