joi, februarie 3

Consumul

                Excesiv de zahăr, sare şi grăsimi dăunează grav sănătății. Până azi asta doar o auzeai la televizor dar nu credeai şi nici nu-ţi prea păsa, dar acum citești aici încă un avertisment, iar pe ăsta ai să-l iei în calcul… pentru că e unul extraordinar de serios şi are şi poze… exact… poze.
                Aş putea să detaliez programul pe care lucrez acum, dar asta nu interesează pe nimeni… cert este că printr-o oarecare colaborare am obținut niște prelevări de aorta umană. Eu până să le văd nu știam prea multe despre aorte iar în mintea mea o aortă era o venă cu o capacitate mult mai mare şi un diametru maxim cât al degetului mic. Doar că… e de 4 ori mai mare de atât… cel puțin. Iar prin ea circulă sute de litri de sânge… sânge ce conține grăsimile ce le mâncăm de-a lungul zilei… iar grăsimile alea se depun prin diferite locuri… nu știm exact ce le determină să se depună, dar lucrăm la asta. În momentul în care se depun, se acumulează, cresc şi în final se calcifiază şi blochează artera. Iar în momentul ăla… ei bine… ai ocazia să-l saluți pe Sf. Petru.

                Aşa arată o arteră bolnavă la interior. Adică fluxul sanguin este aproape blocat… firele albastre sunt de la o operație anterioară când medicii i-au făcut ceva… habar n-am ce, pentru că eu doar am primit bucata de arteră. Din păcate în poze nu se poate vedea cum trebuie, dar te asigur că ceea ce se vede la interior este calcifiat cum trebuie, este aproape os… cred că ăla iese foarte bine şi pe o radiografie.

                Iar aici avem iliaca… uite cum s-a depus grăsimea la interior şi începe să blocheze din nou fluxul… ce-i drept vine exact după bifurcație, unde riscurile sunt mai mari, dar totuși, uite în ce hal arată.

                În final, o mică secțiune prin iliacă… țesutul se desprinde ușor în vreme ce placa calcifiată își păstrează forma.

                Lecția de azi: fă sport! Cumpăra-ți o bicicletă, cum am făcut eu, mergi cu ea prin oraș… or să te claxoneze toate mașinile, ai să şi cazi, are să te plouă… dar o să ai arterele curate şi în plus, după ce te claxonează şi te calcă toți, poți povesti pe blog cum te-a călcat ca să nu mai spun că poți întâlni străinul/a din visele tale. Nu mai băga pizza şi şaorma-n tine ca spartul, mănâncă o foaie de varză în loc… e mult mai bună. Şi în final, nu-i da mail colegului de birou, ridică-te de pe scaun şi mergi să vorbești direct cu el. Şi ca să-ţi mai iau din greața ce ţi-am cauzat-o cu pozele de mai sus: când am început să tăiem artera ni s-a cam întors stomacul pe dos şi mie şi Anei… şi ne-am jucat un pic de-a „nu mi-e greață”, dar ea a câștigat… a pus prima mâna pe ea fără mănuși… a trebuit să mă recunosc învins. Dar am recuperat imediat după ce a venit numita… Rizlen, sigur nu o cheamă aşa, dar eu aşa îi pronunț numele… tipa asta este extrem de obositoare şi foarte aeriană, pune întrebări peste întrebări,iar atunci când lucram la asta, eu şi Ana eram destul de stresați, iar aia nu înceta cu întrebările. Enervanta aia mică nu se mai oprea, până mi-a venit ideea magică, am pus-o să pună mâna şi ea pe arteră… s-a uitat lung la mine şi m-a întrebat: „e umană?” eu știind că ea e musulmană i-am răspuns fără să clipesc: „e de porc!”. I-a luat vreo 15 secunde să-şi strângă lucrurile şi să plece…

armin… cu „a” mic, te distrează şi te învaţă de bine de aproximativ un an… iar tu îți arăți recunoștința pentru asta cu un comentariu!!!

7 comentarii:

Delilah spunea...

Pozele sunt geniale:X:X:X! Nu-i asa ca mi le dai si mie?;;) Pretty please...
:D

armin spunea...

ti le dau ca am un suflet si o inima mare - care nu are depuneri de placa... sper...

anelise spunea...

omg ce imagini! nici nu stiu daca mi s-a facut greata vazandu-le, insa de 4 zile mananc numa supa chioara, aorta mea poate arata mai bine acum.
adevarul este ca intru la tine pe blog cu gandul ca articolul o sa-mi dea o stare de bine, chiar daca nu comentez,sunt aici in fiecare zi.

armin spunea...

doar de la supa chioara? nu cred... trebuie sa faci si sport

rainychocoffee spunea...

brrr... stiam ca arata atat de groaznic, mi`a mai aratat mama, dar uitasem.
Cred ca pana la urma vrea sa vina vara, doar ca sa folosesc rolele ce stau aruncate prin balcon.
Pana atunci am sa folosesc patinele.

armin spunea...

deci faci sport... foarte bine!

rainychocoffee spunea...

fac, dar mor de ciuda ca nu stiu sa merg cu bicicleta..:))

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori