sâmbătă, decembrie 11

Lumea mea roz

                E de fapt albastră, pentru că nu sunt fată… Îmi aduc şi acum aminte de un curs al dracului de nasol din facultate… era curs de an, am dat două examene la el şi am luat 6 pe primul semestru şi 8 pe al doilea. Am fost mult mai mândru de 6-le de pe primul semestru decât de nota de pe al doilea semestru. Nici acum nu am uitat când profesorul ținea ora… punea teoria pe tablă, o explica, nu se mai chinuia să întrebe dacă am înțeles pentru că era absolut clar că nimeni nu a înțeles nimic, după care dădea un exemplu… țin minte că de multe ori se încurca când făcea demonstrația problemei, ștergea şi începea iar. La finalul unei ore ne-a zis aşa:
„Eu nu va învăț că să știți voi peste ani şi ani ce e ăla gradient şi… (am uitat al doilea termen), ci vă învăț ca să vă obișnuiți să lucrați cu noțiuni abstracte şi în final să vă lărgiți orizonturile”
                Pe cuvântul meu, când a spus asta m-am enervat extrem de tare, mi-am zis: „Băi ăsta e nebun la mințile capului?!? Nu poate să demonstreze o problema de la cap la coada fără să greșească şi nu mă trece dacă eu nu pot să o fac la examen?!?” Dar acum… nu-l mai acuz aşa de tare, de ce?
                Dimineață, după ce am petrecut 10 minute închizând şi ignorând toate reclamele ce inundă presa sportivă, am trecut la blogging. Am vrut să vad ce au mai scris bloggerii… săptămâna asta nu prea am avut timp să-i citesc. Am ajuns pe un blog unde în ultimul articol stătea scris mare: „Muie România! Îmi bag pula! Cu prima ocazie plec în altă ţară!” Primul instinct: „ieeeeei, mai multă mâncare pentru mine”, după care am vrut să văd şi ce l-a determinat să zică asta, ca să-mi formez o opinie corectă, nu? Dăduse două exemple de articole apărute în presă… care prezentau niște știri în care o instituție de referință a statului nu își făcea absolut deloc treaba, iar când asta se întâmplă, lucrurile scapă de sub control.
                Deci el a citit cele două articole după care a tras concluzia: „Îmi bag pula în România şi plec, nu mai e de stat în ţara asta!”
                Mă gândeam să-l urmăresc până o dă la întors ca să pot râde pe săturate de el, dar nu a fost nevoie, într-un articol ce apărea pe aceeași pagină cu „Muie România” şi „De ce îmi bag pula în ţara asta de căcat” era altă știre preluată de la o televiziune. Televiziunea şi ziarul din care erau preluate cele două știri sunt controlate de același trust de presă… aşa se zice? Trust de presa?? Mă rog… Băi știrea aia luată de la televizor era penibilă… efectiv fără rost… scrisa de un jurnalist amenințat cu desfacerea contractului de muncă pentru că nu a absolvit clasa a 3-a, cel mai probabil (true story, sper). Era ceva de genul: știre de ultimă oră şi de importanţă națională, un politician cunoscut se joaca Farmville pe Facebook. Detalii la ora 13.00!

                Ok… șmechere… cu pula gigantică, de vrei să ţi-o bagi în România… când te-ai gândit că nivelul profesionalismului afișat de acei jurnaliști e unul submediocru? Când te-ai gândit că dacă pot publica o astfel de știre, pot foarte frumos să le denatureze pe celelalte două ca să denigreze??
                Te rog să-ţi faci bagajele şi să pleci în orice ţară vrei tu, cei de acolo vor fi foarte mândri să te lase să le faci munca murdară… şi pula mea (care nu e aşa gigantică precum a ta)… trebuie să recunoaștem… meriți!

1 comentarii:

armin spunea...

mersi... o sa ma interesez...

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori