vineri, noiembrie 26

De vorbă cu cititorii

Situația descrisă:
                Eu, doctorand în cotutelă la francezi. Aici regula universităţii spune că în fiecare an trebuie să mă înscriu, nu mă pot înscrie o dată la început şi gata, trebuie să fac asta în fiecare an. Fiind în cotutelă, finanțarea a fost împărțită între universități, doi ani francezii, ultimul an românii, evident că bursa oferită de români e cu mult inferioară celei oferite de francezi, ca să o spun direct este de 0 € pe lună.
                Revin în Franța, îmi strâng actele ca să mă înscriu, dau hârtiile la semnat şi astfel descopăr că deși perioada de înscrieri începe pe la jumătatea lui august şi ţine până pe 30 noiembrie, regulile au fost schimbate pe la jumătatea acestei perioade de înscrieri, astfel fiecare doctorand nu se poate înscrie dacă nu are o bursă de minimum 1400 € pe lună, asta în condițiile în care în perioada în care m-au plătit francezii câștigam 1352 € lunar.
                Am numeroși colegi care s-au înscris cu 1352 €, am un coleg de birou care s-a înscris prin septembrie cu 900 € pe lună şi nu știu sigur, dar pun pariu că sunt extrem de mulți studenți veniți de prin ţările arabe sau de prin estul Europei care nu dispun de banii respectivi şi drept urmare nu s-au putut înscrie şi au fost forțați să plece înapoi.
                Mai trebuie menționat că legea de aici îți dă dreptul ca odată ce ai obținut o diplomă franțuzească să aplici pentru ajutor de șomaj, adică poți termina un master nenorocit care durează 3 luni, după care poți cere ajutor de șomaj.

Întrebare:
                Cine crede că aici este vorba de discriminare? Este vreun avocat prin preajmă care şi-ar putea da cu părerea? Nu știu cât de mult m-aş implica eu într-un eventual proces împotriva lor pentru că nu mai am decât câteva luni în care voi rămâne aici iar în timpul asta trebuie să îmi termin experimentele, dar aş vrea totuși să știu dacă se poate face un caz pe chestia asta sau nu.
Mulțumesc anticipat… asta e un moment în care părerea ta contează, aşa că te rog exprim-o!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori