marți, octombrie 12

Biletele la control

                Eu am mers de nenumărate ori fără bilet, şi cu autobuzul şi cu metroul. M-au şi prins o dată, vreo șapte sau opt erau, eu abia îmi scosesem buletinul şi m-au încolțit ăia şi nu am mai scăpat de ei, a trebuit să le dau buletinul să îmi scrie amendă. A doua oară nu s-a mai întâmplat, i-am mințit, am mimat accent de provincie, aveam o groază de scuze penibile… la un anumit moment dat se plictiseau să mă asculte şi mă lăsau în pace.
                De curând am văzut că umblă din ce în ce mai des „la produs”. M-au agăţat de mai multe ori încercând să facă „un ban cinstit”. De fiecare data s-au lăsat păgubași.
                Eu, utilizator de bicicletă şi uneori de mașină, declar pe propria-mi răspundere că aş cumpăra bilete de autobuz mult mai des în aceste condiții:
1.       Bilete magnetice în locul celor perforabile. Am auzit de inițiativa lor de a introduce cartelele magnetice şi pe autobuz, idee bună, dar implementată pentru beneficiul unor „băieți deștepți” (Sorine „operezi” sub radar?). Am înțeles că o cartelă va costa cât un kil de carne şi va putea fi utilizată o singură dată. Uite o idee, geniabililor, păstrați cartelele alea pentru care v-au dat aia şpagă, dar modificați-le ca să poată fi reîncărcabile, plus puneți automate pentru reîncărcare în stații.
2.       Dacă tot băgați bilete magnetice, măcar oferiți posibilitatea unei calatorii de cel puțin o oră şi jumătate. Adică eu îmi cumpăr bilet, mă urc în autobuz, îl taxez după care pot merge o oră şi jumătate cu orice mijloc de transport – în același sens, nu să merg până la piață şi să mă întorc cu același bilet.
3.       Automate sau chioșcuri ce vând bilete în fiecare stație, sau indicatoare spre cea mai apropiată locație de unde pot fi cumpărate biletele în cazul stațiilor cu trafic redus.
4.       Un orar clar afișat în fiecare stație, oricum le impuneți șoferilor un orar anume, îl puteți afișa în stații şi mai jos scrieți „cu titlu informativ” pentru că știm cu toții că e trafic şi alături de mașini rămân blocate în trafic şi mijloacele de transport în comun.
5.       Controlori în uniformă, nu ca să știu eu de cine să mă feresc, ci pentru că ăsta ar fi un pas spre eliminarea fraudelor, oamenii ăia or să respecte altfel călătorul când au uniformă nu doar o insignă atârnată de gât. În plus, obligați controlorii să predea, la ieșirea din tură, insignele şi chitanțierele.

Aş putea să merg mai departe şi să cer şi câteva linii de autobuz care să circule noaptea, dar hai să nu uitam că şoferii de autobuz sunt oameni cu familie şi precum oricare altul, ar prefera să stea cu nevasta decât să te duca pe tine acasă după ce te-ai îmbătat că un porc… pentru asta exista taximetriști. Totuși, dacă se înființează câteva linii de noapte, rămân taximetriștii fără o parte din pâinea zilnică… idee ce mă excita extraordinar de mult… apropo, știi cum mașinile anumitor firme de distribuție au pe spate lipit următorul mesaj: „Șofer indisciplinat în trafic? Suna la numărul…” imaginează-ți un astfel de mesaj pe taxiuri… s-ar umple ăia de reclamații… eu aş suna şi dacă ar fi număr cu suprataxă!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori