luni, septembrie 13

Trădare


                Pentru început… eu: În mod normal îl duc pe Silver la spălătorie, ca să se lăfăie în detergent auto (șampon ieftin), jeturi de apă şi o cârpă mereu murdară. Dar pe Silver nu îl deranjează, el se mulțumește chiar şi cu aşa de puțin… nu pot să spun că ne asemănam aici… dar lucram la asta… mai mult el.
                Mă cam săturasem să îl las pe mâna unor necunoscuți, pentru că nu aveam o spălătorie „agreată” unde să mă cunoască băieții şi să nu-mi mai propună clasicul: „O degresare şefu? Că uite ce e pe ea!” Mi-au propus de aşa de multe ori să-i dea cu ceară sau cu soluție specială pentru jante, că am şi uitat. Care o fi rostul? Frână oricum pun, deci or să se murdărească iar… plus că… am impresia că aluminiul ăla arată mai bine închis la culoare.
                Astfel, mi-am ales una bucată spălătorie aproape de casă… vecini cu secția de politie – pentru o mai bună siguranță – şi ieftini, 7 lei exteriorul şi 5 interiorul. Le făceam pe amândouă şi-i lăsam ăluia 3 lei de fiecare dată. Veneam aşa de des încât mă cunoșteau băieții şi dispăruseră ofertele „speciale”: „soluție lux” – ca să atragi mai multe femei = 55 lei, „soluție luciu de geamuri” – ca să vezi mai bine drumul = 40 lei şi tot aşa.
                Doar că, mergând eu prin oraș… mă rog… prin cartier, mi-a captat atenția un panou pe care scria cu litere de-o șchioapă: „Exterior – 5 lei”. Pur şi simplu m-a vrăjit panoul respectiv. Motiv pentru care l-am murdărit în mod expres pe Silver doar ca să-l duc acolo.
                Dau să intru, Silver se împotrivea… parcă vroia să-mi spună că nu-i place acolo… de fapt era bordura un pic prea ridicată. L-am forțat un pic şi a intrat, dar mi-a fost clar că s-a lăsat cu greu convins. Cobor din mașina, băiatul se apropie de mine şi mă întreabă:
-Ce-i facem şefu?
-Exteriorul…
-Facem pachet complet? De 10 lei??
-…?!?
-Da şefu, 10 lei, exterior, ceară şi soluție de negru pentru cauciucuri…
-Soluţie de negru?? zic eu, nelămurit…
-Da, ca să arate cauciucurile frumos
Mă uit afară… noapte… mă uit la Silver… parcă îi sclipea mai mult janta decât cauciucul, iar eu aş fi vrut să păstrez asta.
                Am acceptat „pachetul” propus, fiind sigur că am fost tras pe sfoară… am ieșit din hală în căutarea panoului… să-l văd eu pe nenorocit… ce are să-mi spună. Fac doi pași şi-l aud pe Silver cum își blochează ușile… în mod normal asta se întâmplă când decid eu că e cazul şi apăs pe buton, sau la 2 minute după ce am scos cheia din contact. Mă întorc spre el şi-l vad pe Silver cu moaca aia de: „dacă pui furtunul ăla pe mine ai să mori în chinuri groaznice” şi pe cuvântul meu, are o faţă supărată încă din fabrică, deci nu a trebuit să se încrunte prea tare.
                Ies din hală, găsesc panoul, mă pregăteam să-l iau de gât… când văd scris sub „exterior” cu litere extrem de mici mențiunea: „la burete”. Aaaa… la burete… Mă întorc către Silver, care era plin de o spumă roz… mă privea absent… se simțea umilit… mi-a promis că are să își oprească motorul în trafic data viitoare când o să mai urce vreo persoană nouă în el ca să văd şi eu cum se simte el. Eu am savurat momentul şi am râs copios de el… îi mai lipsea o fundiță, în rest era perfect.
                După ce am analizat lista de preturi „la jet” am constatat că trebuie să scot din buzunar 10 lei pentru „pachet”, dar nu puteam pleca fără să las nimic… nu că aveam de gând să mă mai întorc, dar am auzit că unii patroni de spălătorii nici nu își plătesc angajații, ci le spun din start că se vor mulțumi doar cu ce primesc de la clienți. Deci în mod normal le las şi lor ceva… pentru că nu e chiar ușor să fii spălător… vara… mai merge, dar se lucrează şi iarna.
                Per total, m-au trădat ochii, eu mi-am trădat spălătoria preferată, Silver mi-a promis răzbunare… dar măcar am râs de el roz fiind, plus momentele în care mârâia şi aproape lătra la spălător… roz fiind… priceless.

Apropo… cea mai bună „spălare” de care a avut Silver parte… la Deva frate… dacă nu au frecat aia la el… sclipea după ce au terminat ăia… s-au urcat până şi cu o perie şi i-au curățat aeratoarele… cine a mai văzut asta???

1 comentarii:

anelise spunea...

ahh i miss Silver!

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori