luni, august 30

Șofer de București


                Pentru început trebuie să recunosc că de când am auzit cuvintele: „Aţi fost admis pentru categoria B!” mi-am făcut eu propriul meu cod rutier, EU decid cine are prioritate, când şi cum, EU împart dreptatea, EU sunt Justițiarul. Deci, dosarul meu nu e nici pe departe curat, însă ieri am trăit o experiența ciudată.
                Dacă cumva ești şi tu „Șofer de București” atunci probabil că ai văzut semnele lipite pe autobuzele şi troleibuzele RATB:

Acest semn… extrem de ciudat şi extrem de neafișat în Legislație îndemnă fiecare conducător auto la un mic şi neînsemnat gest, anume cedarea priorității în favoarea unui mijloc de transport în comun, care mai mult că sigur transportă mai mulți oameni decât ar încăpea într-o bombă înmatriculată în Bulgaria de pe care cade tabla pe ritmuri manelo-latino-house. Şi aici iau în considerare şi capacitatea portbagajului, fie ea şi micșorată de butelia pentru GPL.
                Mie mi se pare un lucru normal că atunci când te afli în spatele autobuzului să îi cedezi trecerea când, şi doar dacă, acesta își semnalizează intenția de a pleca din stație. După cum orice șofer de București știe, din cauza lipsei locurilor de parcare, prima bandă a bulevardelor este ocupată mai mereu de mașini parcate, drept pentru care autobuzul trage pe prima bandă ca să oprească în stație, banda 2 rămâne libera traficului, iar când șoferul autobuzului dă să plece el trebuie să stea la mila participanților la trafic.
                Asta este o prostie, ar trebui introdusă o astfel de lege în Codul Rutier, sau măcar o recomandare, o chestie pentru care agentul de circulație te poate sancționa cel puțin cu un avertisment, oricum nu sunt destui agenți în oraș, iar cei care sunt par preocupați de dirijarea traficului sau de sancționarea vitezomanilor. Iar aceasta prostie a devenit aşa de nebăgată în seamă încât ieri, când am cedat prioritatea în faţa unui vehicul RATB, șoferul mi-a mulțumit după ce a plecat din stație. Adică… What The Duck?!? Îmi mulțumești pentru un lucru pe care eu că șofer sunt oarecum obligat să îl fac?!? O să se ajungă până acolo unde pietonul are să mulțumească șoferului pentru că acesta a oprit la culoarea roșie a semaforului şi i-a cedat trecerea?!? Până acolo are să se ajungă??
                Alo… șoferule de București… eu pot să cedez trecerea în fața vehiculelor RATB, tu??


P.P. (post publicare) Şi apropo, am cedat de două ori prioritatea, amândoi mi-au mulțumit după… şi m-am simțit foaaaarte bine… ar trebui să încerci şi tu.
P.P.2 (post publicare 2) Pentru cei ce au cedat prioritatea  în fața vehiculelor RATB:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori