marți, iunie 22

Lecția de Istorie: 30


Episodul 30: 22 iunie

·         1498: Ştefan cel Mare încalecă pe cal şi în fruntea oastei sale intră în Polonia pentru a pedepsi atacurile lui Ioan Albert, regele polonez, împotriva Moldovei. La întoarcere oştenii l-au întrebat pe Stefan: „Măria ta, dacă nu am cucerit nimic, de ce ne-am mai dus?” Răspunsul Măriei Sale – care ședea pe cal: „Pentru că peste ani şi ani se vor ridica câțiva dintre noi care or să spună: să-mi bag picioarele, suntem neam de lași, noi nu am cotropit niciodată pe nimeni”. De aia a fost el Mare şi Înțelept.
·         1815: patru armate din patru state diferite: Prusia, Rusia, Austria şi Anglia, reușesc să îl facă pe Napoleon să abdice. Pe blogul lui personal, care la vremea respectivă se numea jurnal secret şi era scris de un adjunct, Napoleon a notat: „Nu abdic, pentru că nu m-a forțat nimeni, bătălia eu am castitat-o, nu știu de ce se lauda ei, eu am fost cel care a plecat de acolo pe cal, au plecat şi alții… unii au fost chiar mai rapizi decât mine, dar asta nu e important! Deci nu abdic, eu mă retrag doar pe insula Sfânta Elena pentru o perioadă nedeterminată de timp. Am auzit că au acolo un Spa foarte confortabil, mă duc să mă relaxez şi să mă refac… BRB.
·         1941: Mareșalul Antonescu, care avea două degete nemțești înfipte în cur, ordonă intrarea României în război de partea lui Hitler. Încep atacurile împotriva Rusiei. În același timp Hitler demarează Operațiunea Barbarossa, prin care spera să scape de Stalin. Stalin o ardea pe vodca şi i se cam rupea de Operațiunea Barbă-Roşie a tovarășului sau cu mustața ceva mai mică.
·         1995: la Paris, România semnează în mod oficial cererea de aderare la Uniunea Europeană. Secretara o ia şi înainte să o îndosarieze exclama acid: „Dar voi nu puteți intra în UE! Sunt acceptate doar statele poziționate geografic în Europa!” A fost răsplătita regeşte de delegația noastră, cu flegme!
·         1902: se năștea Alexandru Ghika.
·         1922: moare Take Ionescu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori