miercuri, mai 12

De ce li se potriveşte „Merde”


                  E criză. Iată o noutate. Nu cred că ştiai asta. Noroc că te-am anunţat eu. Urmărind îndeaproape atributele unei situaţii mondiale, ea criza, se extinde peste tot, inclusiv în broscaria. Ei şi azi se trezeşte el broscarul Michel Fodimbi, deschide televizorul şi află grozăvia: „E criză!!!” Pentru că el nu a avut habar până acum de asta, pentru ca economia broscarească a mers în continuare, pentru că lor li s-a rupt în patru de situaţia economică şi au continuat să cheltuiască la fel. Drept urmare, criza i-a cam ocolit.
                Apoi i-a lovit fulgerator. Pentru că guvernul a zis aşa: „Suntem membrii UE? Da! Păi noi chiar vrem să stăm cu mâinile în sân, dar dacă chiar o facem, or să cadă toate pieţele economice unde ne vindem noi brânza mucegăită iar apoi o să ajungem să î invidiem pe somalezi. Deci treuie să acţionăm!”. Nimic mai simplu, au pus-o de o lege si ghici ce s-a întâmplat? Impozitul pe venit pentru salariaţii din mediul privat a ajuns la insignificanta cotă de 70%!!! Nu l-am crezut pe ăla care mi-a spus asta până nu mi-a arătat fluturaşul de salariu: 5000 € pe lună, din care îi intrau în cont doar 1500. Legea promulgată se numeşte: „Mi se rupe pl de tine” iar textul legii spune clar: „Ne cunoaştem? Atunci nu îţi tai din salariu, iar drept răsplată tu mă ameninţi cu greva generală, dar reintri în birou după 15 minute de grevă! Nu te cunosc? Păi ridică mânile a ceafă, infractorule! Ce e al tău se confiscă! E criză, trebuie să strângem cureaua, iar pentru că pe angajatul statului îl scutesc, va trebui să strângi tu cureaua şi pentru el!” Scurt şi la obiect: angajaţii statului nu păţesc nimic, în vreme ce cei din sectorul privat sunt efectiv îndoiţi de taxe şi impozite. Aceşti oameni nu îşi pot permite să facă grevă, pentru că nu mai câştigă niciun ban, deci tac şi înghit.
                Ei, numitul Michel Fodimbi, de profesie broscar, s-a trezit el cu dorinţa de a deveni mare sculă. Motiv pentru care, s-a dus la birou şi a dat un mass pe mail, citez:
Cher(e) Collègue,

L'offensive idéologique du gouvernement et d'une partie se poursuit. 
Les responsables politiques, industriels, financiers, spéculateurs 
divers, parangons du néo-libéralisme, à l'origine de la situation 
économique financière et sociale actuelle, veulent faire peser sur 
les salariés les conséquences de leurs choix . Une véritable 
opération d'intoxication médiatique et politique est en cours, 
instillant l'idée que tout le monde à une responsabilité dans ce qui 
se passe (nous en aurions bien profité, on ne peut pas continuer à 
vivre au-dessus de nos moyens, il va bien falloir payer....), et que 
tous auront à régler l'addition. Non, tous n'ont pas à payer, on ne 
peut pas continuer à sauver les banques en faisant payer cela par la 
rigueur, par le gel ou la diminution des salaires, par la mise à mal 
des systèmes de solidarité issus du CNR […]”

am încheiat citatul.
                Dacă ştii limba broscărească poţi citi singur, dacă nu, îţi traduc eu:
„Dragul meu coleg,
Bla-bla-bla-bla-blaaa. Blaaaa-bla-bla-blaaa-baaaa, bla bla. Bla! Mi se rupe pula de voi, ma doare fix în cur! Eu trăiesc bine acum şi nu am de gând să te ajut pe tine grecule, pe tine spaniolule, pe tine portughezule sau pe tine... stai aşa, România e o ţară?!? Membră UE?!? Nu te cred!! Chiar? Oricum mi se rupe pula de toţi! Eu vreau să profit în continuare de benificiile garantate de UE, dar nu vreau să plătesc eu pentru că ţi-ai cheltuit tu toţi banii. Du-te în pula mea de cheltuitor, nu te ajut! Pentru că nu vreau! [...]”
                Aşa este peste tot în broscaria. Dacă lucrezi la stat eşti ocrotit, dacă eşti privat ţi se impune taxă pe aerul respirat. Dacă eşti broscar ţi se cuvin toate privilegiile oferite de legislaţia broscarească, dacă eşti străin trebuie să te rogi în genunchi pentru o chestie pe care ai fi luat-o cu o simpla hârtie dacă aveai cetăţenie. Iar acum îşi duc politica la nivel mondial: nu îi ajutăm pe alţii, pentru că nu sunt broscari, deci nu îi cunoaştem.
                Sunteţi nişte proşti! Dacă cad ei, voi o să îi urmaţi îndeaproape.
                Oricine le cunoaşte deviza „Libertate Egalitate Fraternitate”. Orice străin în ţara lor ştie că în cazul celor ce nu posedă cetăţenie broscărească se adaugă „Doar cu cine vrem noi” după sloganul ăla de căcat.

7 comentarii:

anelise spunea...

armin, mia rau ca la noi nu poate fi la broscari, ziceai ca tipul ala mai are in mana 1500euro...noi nici macar pe aia nu ii avem. ma intreb cine l-a votat pe nea Base!!acu sa se spele cu el pe cap

armin spunea...

o paine e 1.5 euro, chiria e 700, curentul plus telefon plus internet mai fac vreo 200. tot multi iti par?

anelise spunea...

nivelul de trai difera...dar eu tot cred ca noi o ducem cel mai rau, si cei ce ne conduc o fac extrem de prost. nu vad nici o schimbare in bine. zero pe toate liniile :(. nu au nici o idee geniala de a ne scoate din situatie in care ne-au bagat tot ei.Ce putem face noi? facem greva, s-a intamplat ceva? nu...oamenii aia au iesit in stada sa-si arate refuzul fata de solutiile care mai rau ii adancesc in saracie

armin spunea...

dar eu nu am zis nimic de criza de la noi... eu m-am luat de prostia broscarilor, care au ei impresia ca sunt superiori.

anelise spunea...

pai atunci te rog sa faci un post si despre ce se intampla la noi in tara, sunt curioasa cum privesti tu toate astea

aiacuparu spunea...

Mai bine, sa vezi barna din ochii nostri, ti-am mai zis eu asta...si nu o sa iti dai seama de realitate decat in momentul in care o sa cotizezi TU ca si angajat la bugetul statului, si o sa constati cu stupoare ca altii isi baga banii in buzunare, ca o sa ti se rupa masina in gropile pentru care tu cotizezi sa le astupe.....si o sa ajungi sa ii invidiezi pe broscari cu individualismul lor cu tot, nu ca noi pupincuristi pana peste poate!

armin spunea...

sper sa nu ajung la vorba ta... desi, cam acolo cred ca am sa ajung... dar speranta moare ultima

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori