luni, aprilie 26

Lecţia de Istorie: 1


               Ţi-am mai povestit eu despre pasiunea mea pentru istorie, ai mai citit şi tu articole scrise de mine cu diverse referiri la evenimente întrate în istorie. Astfel, înaugurez serialul „Lecţia de Istorie”. Am să îţi spun aproximativ în fiecare zi cam ce chestii interesante s-au petrecut cu ani în urmă. În felul ăsta am să îi impac pe cei care mi se plâng că nu scriu destul de des cu grupul celor care îmi reproşează că scriu romane, nu articole.

Episodul 1: 26 aprilie
·         1877: Ca răspuns la permisiunea dată de către Regele Carol I trupelor ruseşti de a traversa teritoriul României în încercarea lor de a se angaja în luptă împotriva Imperiului Otoman, turcii bombardează oraşele Româneşti de la Dunăre. Reacţia este percepută drept un act de atac şi Regele Carol I ordonă asaltul asupra Vidinului. Începe Războiul de Independenţă.
·         1986: imediat după miezul noptii s-a produs accidentul nuclear de la Cernobîl. Norul toxic degajat a fost de 10 ori mai puternic decât „Little Boy-ul” aruncat de americani peste Horoshima.
·         1933: se înfiintează Gestapo, poliţia secretă de stat a Germaniei naziste. Până pe 8 mai 1945 a activat ca instituţie închizitorială provocând moartea a mii de oameni.
·         1931: la New-York are loc prima emisiune televizată
·         121: se năştea împaratul roman Marcus Aurelius
·         1945: medicul nazist Sigismund Rascher este executat în lagărul Dachau de către forţele armate americane.
Ăsta a fost primul episod. Probabil vor mai fi încă 365.

2 comentarii:

doaroDIANA spunea...

ehhh,si cand ma gandesc ca am fost la granita cu rusnacii in '86.....ceva "arome" de la ei am inhalat si eu...hopaaa...am explicatia de ce sunt asa zurla...de la radiatii mi se trage...mai,noroc de lectia ta de istorie...m-am "luminat" si eu....sau o fi de la iradiere?

armin spunea...

pai... ma bucur ca am reusit sa te "luminez"... si sper sa nu fi ajunsa la tine izotopii...

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori