luni, martie 1

Mărțișor


                A venit în sfârșit primăvara calendaristică. În semn de mulțumire că ne-ați ținut cald peste iarna grea, care tocmai se pregătește să plece, noi, băieții, vă oferim vouă, fetelor, câteva mici semne de… recunoștință: un buchețel de ghiocei plus un mic și simbolic matisor. 
Iată matisorul și un ghiocel de la mine pentru tine – dacă ești fată, dacă nu, poți da cu copy și poți trimite și tu, pe net, un mărțișor plus un ghiocel fetelor. Dăruiesc doar un ghiocel pentru că nu prea se găsesc, cel puțin eu nu am văzut niciunul pe aici, dar oricum broscarii nu merită ghiocei.
                Ăsta este al treilea an în care nu pot să ofer mărțișoare prietenelor mele… mă rog, mi-a sugerat cineva de aici, din străinezia, că aș putea confecționa manual mărțișoare pe care să le împart fetelor indiferent de naționalitate (ei nu au obiceiuri așa frumoase precum noi), bineînțeles că mi-a sugerat să încep cu ea, dacă chiar fac asta. Dar… chestiile cu care mă joc eu pe aici sunt un pic mai complicate și prefer să stau pe tânjeală în timpul liber decât să fac lucru manual. În timpul meu de tânjeală fac diferite chestii neinteresante, dar în acest weekend – în sfârșit – a dat soarele și la mine, i s-a făcut milă de mine și a zis să scoată capul și în fața mea. Drept urmare mi-am umflat rotile la bicicletă și am ieșit la plimbare. Ca urmare a acestei urmări („urmarea la urmare” este o altă invenție de-a mea, cred că am să încep să le brevetez) acum stau pe o pernă pentru că mă doare fundul de la scaunul bicicletei. La cât de fiţos sunt nu îmi pot da seama de ce nu mi-am luat bicicletă cu suspensii… un alt caz pentru Scully și Mulder.
                Când eram eu mai mic, pe 1 Martie mergeam la școală cu ghiozdanul plin de mărțișoare și împărțeam câte unul fiecărei colege de clasă, ba chiar pe spatele unuia am scris o declarație de dragoste pentru o colegă… aveam 8 ani… am început de mic. Din păcate mama mi le-a verificat înainte și nu m-a lăsat să îl dăruiesc, drept urmare respectiva fata, Cornelia, este acum măritată.
                O vorbă mai veche din moși strămoși spune că de pe 1 până pe 10 martie sunt ultimele zvâcniri ale iernii, aparent baba Dochia – cea mai veche baba… baba babelor – își scutură cojoacele. Aceeași tradiție spune că e necesar să îți alegi o babă și în funcție de cât soare este în acea zi vei ști ce fel de an ai să ai, bun sau rău. Eu așa știu că este tradiția, așa m-au învățat bunicii mei. Unii zic că baba ți-o alegi în funcție de ziua în care ești născut, dar eu știu că pot să îmi aleg orice baba vreau, astfel încât, urmărind principiul „cine împarte, parte-și face” am să aleg „baba” cu numărul 7. Te invit să îți alegi și tu baba, dar nu uita, numărul 7 l-am ales eu deja, deci nu o mai poți alege.
                Dacă nici nu ai ce face, anunța-mă ce baba ți-ai luat, ca să știu ce fel de an o să ai, pentru că… aparent… al meu are să fie unul bun de tot…

8 comentarii:

Magda spunea...

Multumim de atentie, stimate domnisor!

De cand stiu chestia asta cu "Babele" mi-am format un fel de rit, astfel incat in fiecare an imi aleg acelasi numar.

The lucky no. is...7!
P.S.:Ai facut tu ceva mismasuri cu babuta nr 7...cat botox, cate operatii:P

anelise spunea...

multumesc frumos pentru martisor. eu mi-am ales baba azi, pe 1 , so... da baba mea e foarte secsy nu ca a ta :)).

armin spunea...

Magda, nu ai voie sa ti-o alegi pe baba cu numarul 7... e a mea, alege alta :))

Alis... NU... a mea e mai buna... na-na-na-naa-naa-na

anelise spunea...

ok bine , a ta e mai buuna :D

aiacuparu.wordpress.com spunea...

Merci pentru martisor!
Baba mea e no 8, asta pentru ca's nascuta pe 26, socotindu-se 2+6. Cat despre traditie, de unde vin eu: fetele dadeau martisor baietilor pe 1 martie si baietii le luau cadou fetelor pe 8 martie...nu ca m-as plange de turnura, e bine ca barbatii sa se chinuie mai mult!
Bafta cu babuta ta, pare sa fie cel putin demanding :))

armin spunea...

demanding?!? hahaha!!!

Magda spunea...

Tarziu, mi-am ales-o deja!Oricum era a mea, a mea si numai a mea. Daca e necesar imi schimb orientarea sexuala:))

armin spunea...

putem să negociem pentru ea... sunt dispus să ți-o predau pentru un... "preț" corect.

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori