vineri, februarie 26

Cu privirea pe perete


                De câte ori ţi-ai trimis privirea să umble aiurea pe pereți ca să nu creezi un moment ciudat? Cred că îți poți aduce aminte câteva momente de genul ăsta… astfel, pe ordinea de zi (sau seară) avem azi (sau astă seară) privirile trimise la plimbare: rușine sau politețe?

1.Parola de la mail

                De câte ori ţi-ai verificat mailul de la calculatorul unui prieten/amic/coleg? Şi de aici aş vrea să exclud mailul de pe yahoo, pentru că cererile tale de prietenie de pe facebook sau hi5 ar putea atrage alt gen de persoane, mă refer aici la căsuța de e-mail pe care o ai de la serviciu. De câte ori te găseai hai-hui prin sediu şi din nevoie ai cerut acces la un alt calculator decât al tău? Înainte să îți bagi parola te-ai uitat un pic peste umăr să vezi dacă nu cumva colegul e cu ochii pe tastatură să îți bunghească parola?? Sau invers, de cate ori a venit altcineva şi ţi-a cerut voie să își verifice mailul de pe calculatorul tău?? Sau în ultimul caz, de câte ori lucrai la un calculator împreună cu altă persoană şi ai fost nevoit să îți verifici mailul, l-ai văzut pe coleg întorcându-și capul??
                Ce e de fapt cu aceste priviri?? Nu ţi s-a părut niciodată că ţi-ai întors capul pur şi simplu din instinct? Sau nu ti s-a părut că al tău coleg sau colegă a făcut același gest dintr-un reflex mecanic? Sau când ai primit pe altcineva la calculator, nu ţi s-a părut că ai întors capul din instinct?? Nu ţi s-a părut niciodată că pur şi simplu te-ai lăsat purtat de un simplu instinct?? Nu ţi s-a părut că același lucru l-a făcut şi colegul tău? Acum să fim serioși, este într-adevăr un gest de minim respect care vine automat.
                Mie mi s-a întâmplat fix astăzi, aveam ceva treabă la un calculator – din ăla cu două monitoare, ca să mă laud – şi a fost nevoie să trimit ceva date care aveau aproximativ 70 de mega. Ar fi fost un pic plictisitor şi as fi pierdut şi foarte mult timp dacă trimiteam 7 mailuri, norocul meu s-a numit Bogdan, care lucrează într-un alt loc, iar șefii lui au pus la dispoziția angajaților şi un FTP, spre deosebire de ai mei… care cred că aparatura foarte scumpă nici nu mai are nevoie să fie legată la rețeaua de curent electric. Bogdan mi-a spus că putem urca o arhivă a documentului pe „fex” – aşa au denumit-o ăia – eu i-am cerut adresa web unde găsim FTP-ul ăla, bineînțeles că eu eram prima mână la calculator… am uitat să îți spun: EU sunt mascul alfa… o să îți vorbesc despre asta altă data. După ce s-a încărcat pagina, am văzut că o autentificare era absolut necesară, moment în care i-am înmânat tastatura – fără mouse, s-a descurcat să dea Tab – e băiat deștept, de aia lucrează cu mine – după care, fără să îmi dau seama am întors capul şi am început să mă întreb de ce o fi biroul zgâriat în colţ. Același lucru l-a făcut şi el când mi-am deschis eu mailul ca să trimit link-ul.
                Rușine? sau Politețe? În fond parola aia a fost pusă acolo tocmai ca să nu intre nimeni să îți umble prin mailuri, dar hai să mai fim serioși încă o dată: de câte ori ai vrut să răscolești în mailul altuia?? Ce mari secrete ai putea să cauți acolo?? Dacă nu ești într-un post de conducere, nu ai mari secrete de ascuns în mail. Pe de altă parte, ai parolă ca să îți știi în siguranța mailurile, să știi că dacă vrei să vorbești în secret ceva cu cineva… ai unde, deci nu te-ai simți bine dacă ai ști că altcineva îți știe parola şi poate intra oricând să citească discuțiile tale super-secrete. Dar totuși… de câte ori pe zi te bate gândul să pui la cale un plan diabolic de a pune stăpânire pe toată lumea??

2.Pişu la toaletă

                Ochii de sex feminin nu cred că sunt familiarizate cu situația pe care am să o expun, pot doar să își imagineze… iar dacă știu despre ce vorbesc… mă rog, nu interesează pe mine orientarea ta sexuală, ai peste 18 ani, ai vaccinul făcut – poți să faci ce vrei.
                Deci, pentru toată lumea, în baia bărbaţilor – ăia adevărați – sunt câteva „posturi de lucru” private, pe lângă câteva pisoare. Eu când vreau să mă piş mă duc la pisoar – că doar de aia e acolo – dar s-a întâmplat de mai multe ori să îl mai treacă pe unul, a intrat, m-a văzut la pisoar şi în loc să vină şi el la un pisoar prefera să se ducă într-un „post de lucru”. De ce frate?? Îi e rușine că ce? Că o am mai mare ca a lui?? Nu cred că e posibil, pentru că mi s-a întâmplat de două ori, cu doi colegi, unul din ei este originar din Africa şi e știut că ăștia de acolo umblă cu ea încolăcită pe picior – deci dacă vedeţi vreunul cu un picior mai gros şi altul mai subțire… să știți de ce – deci se poate exclude „Teoria Mărimii”. A doua oară când mi s-a întâmplat, a fost tot un coleg de birou, am uitat să precizez, primul era Sam – coleg de birou – iar al doilea era José. Același lucru s-a întâmplat, în loc să se pişe lângă mine a preferat „postul de lucru” şi din nou nu cred că i-ar fi fost rușine, pentru că după ce a intrat, a ferecat ușa şi a dat drumul jetului… adică „jetului”… puteam să jur că toarnă cu un furtun de la mașina de pompieri, aşa se auzea. Apropo, că tot vorbeam de astea… fetelor care îmi citiți blogul, sunt sigur că aţi spus-o măcar o dată: „voi bărbății nu aveți simțul găurii, nu nimeriți vasul care are diametrul de 20cm” știi de ce nu nimerim? Pentru că ne chinuim să ne pişăm în liniște: jetul catapultat din picioare direct în mijloc – adică la ținta – ajunge direct în apă şi drept urmare produce zgomot, iar noi… parteneri model ce suntem… încercăm să nu vă deranjăm vouă liniștea sufletească, astfel țintim spre o porțiune de câţiva milimetri în loc de 20 de centimetri.
                Deci… Rușine? sau Politețe? Dar aici nu înțeleg de unde ar putea ieși politețea… decât dacă stai că o ai pe anaconda în pantaloni şi nu vrei să îl faci gelos pe celalalt… dar… eu nu m-am uitat niciodată în pula celuilalt când mă pişam… m-am pişat în continuare şi nu m-a interesat ce face ăla lângă mine. Iar rușine… rușine pentru ce? Că o ai mică?? Asta e o prostie… poate să îți fie rușine că ai urmele unei boli venerice pe ea… şi drept urmare îți este rușine să o scoți la lumină în public, dar din nou nu văd alte motive. Şi totuși lumea preferă să nu folosească pisoarul de lângă, prefera „postul de lucru”.
                Deci toate cele de mai sus, sunt scrise din propria-mi experiență… sunt chestii ce mi s-au întâmplat mie, să nu vina cineva care lucrează la școala de clovni… pentru că știu că ăia fac skanderbeg cu jetul. Şi mai mult, mi-ar face plăcere dacă fiecare şi-ar spune părerea… știu că e mai greu să te înregistrezi pentru a putea comenta, dar privește partea buna… poți să mă şi înjuri la un anumit moment dat, iar eu îți pot bloca IP-ul. Rugămintea se adresează în special cititorilor fideli, relativ numeroși, din care doar doi comentează mereu – am izolat eu IP-urile. Haide să facem cunoștința: eu sunt Dragoș şi nu mi-e rușine să mă pis la singurul pisoar liber, dar din politețe mă uit şi mă concentrez doar pe jetul meu!

Dă cu părerea… te blochez doar dacă mă înjuri… deși nu îți pot promite asta…

15 comentarii:

anelise spunea...

in prima situatie recunosc ca am tendinta uneori, nu mereu, de a ma uita pe tastatura poate poate inteleg parola.dar fac asta doar cu cineva apropiat, daca as fi langa profesor sigur as cauta un manson de tensiune sau un galvanometru sa ma uit la el in timp ce profu tasteaza...in situatia 2 cred ca si noi fetele avem aceasi problema cand ,la scoala fiind in timpul pauzei,te apuci sa zici 'hai fata cu mine la baie' iar atunci cand te vezi singura in 'postul de lucru' si stii ca cineva asteapta sa aude jetul...parca stai 1-2 secunda sa nimeresti undeva in vas sa nu se produca atata zgomot :P. la voi baietii ...nu cred ca e din cauza ca unu o are mai mica altu mai mare , pur si simplu le e rusine sa faca pisu de fata cu altcineva.

armin spunea...

ODM!!! Pentru ce? Să faci ce cu ea??

Magda spunea...

Sa vedem...Parole,parole..ei pe mine nu m-au interesat niciodata parolele altora,unu la mana n-as fi in stare sa memorez si chiar daca as reusi pana a-2a zi as uita si 2 am lucruri mai importante de facut par example "sa ma holbez pe pereti".
Si pipi..hmm asta e o problema mai delicata, stiu ca pt baietii e o regula nescrisa de a nu privi puta vecinului de pisoar.Ah pt noi THE ladies e absolut disperant sunetul ala ...habar n-ai cat poate fi de dificil sa-ti pastrezi echilibrul(pt ca asezatul pe toaleta in locurile publice nici nu intra in discutie) si in acelasi timp sa eviti gaura, astfel zgomotul find mai putin infiorator:))

P.S.: Parerea mea conteaza...deseori

armin spunea...

nu te-au interesat... dar ai întors capul ca să nu se simtă stânjenit cel ce bagă parola de la calculatorul tău ?? Iar la baie… acolo sunt treburi diferite pentru băieți și fete… eu nu am fost nevoit să fac echilibristică, dar văd că și voi ochiți în pereții vasului… interesant…

Magda spunea...

Evident, din bun simt iti intorci capul!Nesimtit a fi ala de nu o face....

armin spunea...

păi da, dar o faci din politețe? sau din rușine??

Magda spunea...

Cu siguranta politete;)Rusine..da asta e cu mai multe taisuri..

armin spunea...

boooon, Magda nu se uită din politețe... altcineva??

și de ce are rușinea mai multe tăișuri??

Magda spunea...

Nu inteleg unde bati aici: " nu se uita din politete...altcineva?"...
De ce n-ar avea?
Ce am spus pan acu ar fi parerea mea, tu incerci sa o intelegi?... sau vrei din rasputeri sa ma faci sa ma razgandesc?

Magda spunea...

geez...Aia cu nu se uia din politete ar fi concluzia? Dude, tre sa dorm , sau sa-mi casc ochii cand citesc...Damn!

armin spunea...

hahaha... nu, ți-ai spus părerea, eu am acceptat-o și am cerut părerile altora, cam asta a fost. Poate altuia îi este rușine sa se uite ca apoi sa nu fie luat la rost de posesorul e-mailului...

Magda spunea...

Asa..sa fim intelesi:D!

aiacuparu.wordpress.com spunea...

Mah, eu nu ma uit pentru ca nu ma intereseaza, dar cand vad pe cineva ca se chinuie sa tasteze pe ascuns, intorc naibii capatana sa nu ii ingreunez munca, pana la urma poate sa imi spuna parola, abia mi-o tin minte pe a mea, mare chestie! :))
La toaleta, noahh, poate vor sa fie jentelmani, am prieteni care nu pot sa faca pipi de fata cu altcineva, nu iese jetul, poate ca suntem indoctrinati de mici : e rusine mama....so on...eu , pot sa fac de fata cu prietenele mele, de obicei in acelasi 'private place' - si la nudisti e la fel...

armin spunea...

esti fata politicoasa... inteleg eu... si dezghetata... foarte bine. deci nici tu nu ai colegi care planuiesc sa puna stapanire pe lumea intreaga... nici eu nu am, poate gasesc pe cineva pana la urma...

aiacuparu.wordpress.com spunea...

Da pe cartoon network si asteapta desenul cu pinky and the brain :)))) The brain vrea sa puna stapanire pe lume...:)))

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează... uneori